Blogg Inte konstigt att fÃ...

Läser pÃ¥ Miljöaktuellts hemsida att ”färre klimatkompenserar sina resor”. Kajsa Moström, informationschef pÃ¥ Apollo menar att:

”man känner sig lite frÃ¥gande inför vad det innebär och vad det ger för effekt”.

Jag blir inte förvånad! När man går in på Apollos hemsida och söker på klimatkompensera

…och när man klickar pÃ¥ länken möts man av det här

Att ens 1% lyckas klimatkompensera för sin resa får anses som rätt bra.

Om Apollo och Ving upplever att de har svårt att nå ut med information om varför och hur klimatkompensation gör nytta är de varmt välkomna att kontakta oss.

Vår erfarenhet visar att de företag som själva tar ansvar för sina utsläpp och erbjuder detta som en del av tjänsten eller produkten är de som lyckats bäst. Några exempel är Max Hamburgare, Arvid Nordquist och Arla. Läs mer i denna bloggpost där de omnämns som goda exempel av vår konkurrent.

Your comment has been successfully submited.

Lämna ett svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.