Blogg Classic ökar sin fÃ...

Sedan Arvid Nordquist lanserade sitt klimatkompenserade kaffesortiment för 8 månader sedan har antalet konsumenter ökat med 15 procent. Det är ett sensationellt resultat som indikerar att konsumenterna uppskattar ett företag som tar klimatansvar fullt ut. För Classic betyder det att klimatarbetet driver affärerna. Kompensationen görs genom trädplantering i Nicargua, ett land där också Arvid Nordquist hämtar en hel del av sitt kaffe.
Det klimatkompenserade kaffet lanserades i fjol genom en tung marknadskampanj som inkluderade tevereklam.
I ett pressmeddelande berättar Erica Bertilsson, marknadschef för Classic, att man får dagliga förfrågningar om musiken till reklamfilmen. Nu kan låten laddas ner på Spotify. Du kan se reklamen och lyssna på låten på Youtube.

Your comment has been successfully submited.

Lämna ett svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.