Blogg Lik i garderoben...

Varje företags mardröm är att bli synat och uthängt i media. Unilever har blivit hudflängt (det gäller hudvård) av Greenpeace på ett otroligt skickligt och emotionellt påverkande sätt. Det handlar om deras tvål Dove som innehåller palmolja. Framställningen av palmolja innebär att regnskog huggs ner i stor skala. Titta på filmen! Den tar bara en och en halv minut.
Unilevers hållbarhetspolicy ligger på mycket hög nivå liksom deras kommunikation; hög tranparens, mycket substans. Men ändå har de en del kvar att göra. Och det är inte så lätt att dölja. Nya media gör att det finns ett informationsflöde som företagen inte längre styr. Ideella organisationer är dessutom lika skickliga på kommunikation som de företag de synar.

Your comment has been successfully submited.

Lämna ett svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.