Blogg Max Hamburgerrestaur...

I en färsk opinionsundersökning som Novus utfört på uppdrag av ZeroMission har svenskars kunskap och attityder till klimatfrågor kartlagts. Max Hamburgerrestauranger anses vara det företag som tar mest aktivt miljöansvar enligt konsumenterna. ”Undersökningen är ett bevis på att information om vårt arbete för miljön nått ut och det är vi mycket glada över. Vårt miljöarbete handlar i grund och botten om att ta ansvar. Att andra inspireras att följa efter är en bonus som vi alla tjänar på”, säger Pär Larshans, Hållbarhetschef Max Hamburgerrestauranger.

De konsumenter som medverkade
 i undersökningen fick fritt namnge företag som de anser har ett aktivt miljöarbete. Max Hamburgare nämns överlägset av 8 procent, följt av Volvo med 4 procent, Eon och Ikea på 3 procent och sen ett kluster av företag på 2 och 1 procent.

Hela pressreleasen hittar du i vårt pressrum på Newsdesk. Vill veta mer om undersökningen är du välkommen att kontakta Jenny Blomberg som just nu befinner sig i Almedalen.

Your comment has been successfully submited.

Lämna ett svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.