Blogg Naturlig skönhet - ...

Helt klart kan man konstatera att olika produkter marknadsförs olika. Bilar vill verka miljövänliga som jag skrev i ett tidigare inlägg. Det senaste utspelet kommer från Konsumentföreningen Stockholm och handlar om den naturliga skönheten. Kommer den inifrån eller är den ett utanpå verk av body lotion och antirynkkrämer. Frågan som tas upp i dagens Metro är vad förpackningarnas fagra löften egentligen innebär.

I gårdagens DI står att Konsumentföreningen efterfrågar en granskning och riktlinjer från Läkemedelsverket och Konsumentverket. Vad anser du?

I väntan på detta passar jag på att tipsa om mina egna gröna favoriter. Weledas ljuvliga serie duschcremer. En gammal trotjänare är Dr Hauschkas produkter, roll-on, ansiktskrämer, schampo och balsam. Vardags natur står annars Urtekram för, ett danskt varumärke inom rättvisemärkt, ekologiskt och miljöanpassat. Många av dessa varor hittar du på hälsokosten. Annars är tipset att kolla in Kicks senaste satsning på fem miljöanpassade varumärken där Weleda är ett av dem.

KOMMENTERA

2 Replies

Your comment has been successfully submited.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.