Aktuellt Pressrum Är du vår nya koll...

U&We söker dig som utmanas av att få arbeta med vassa kollegor för att göra så mycket planetnytta som möjligt. Vi drivs av att vara ”Catalyst for good business” – att stötta våra kunder med hållbarhetsdriven affärsutveckling. Om du söker en ny utmaning och har kunskaper inom miljö & klimat, biologisk mångfald, cirkulära affärsmodeller, strategiarbete, hållbarhetsrapportering eller annat spännande hållbarhetsområde så kan du vara den som gör vår laguppställning komplett!

Din bakgrund och person

Vi söker dig som har högskoleutbildning och tidigare erfarenhet av konsultrollen. För att trivas och bli framgångsrik hos oss har du ett stort intresse för hållbarhetsfrågor och drivs av att tillsammans med kunder utveckla hållbara affärer och göra planetnytta. Det är meriterande om du har erfarenhet av att driva förändringsprocesser.

Du är en person som kan leda både dig själv och andra, som arbetar strukturerat, proaktivt och som kan lösa problem självständigt. Att arbeta med förändringsprocesser motiverar dig. Du har lätt för att bygga relationer, att samarbeta och skapa välfungerande team. Då vi är ett företag med innovativa och drivna medarbetare behöver du ha integritet och mod att utmana när det behövs.

Du uttrycker dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift.

Hos U&We är du inte anställd, du förväntas ha eller vilja starta en egen enskild firma eller aktiebolag för att administrera din fakturering.

Din roll

På U&We blir du en del i ett konsultteam med omfattande kompetens inom hållbarhet. Teamet består av en blandning av statsvetare, samhällsplanerare, ekonomer, ingenjörer, miljövetare och ekologer. Du kommer delta i genomförandet av alla slags uppdrag som förekommer inom ramen för U&We:s erbjudande. Läs mer om våra tjänster och uppdragsgivare här.

Du arbetar tillsammans med teamet med försäljning, genomförande och leverans av kunduppdrag,samt affärsutveckling Vi har långvariga och goda relationer med våra kunder. Du ansvarar för att vårda kontakten med de kunder du jobbar med, och att hålla våra erbjudanden aktuella.

På U&We har du stort inflytande över dina uppdrag och din arbetstid.  Vi vill därför att du är såväl kvalitetsfokuserad och målinriktad, som lyhörd och generös. Du bestämmer hur mycket tid du avsätter inom olika områden som intresserar dig för att hitta balansen mellan försäljning, leverans och kompetensutveckling.

Vi driver U&We tillsammans. Du förväntas därför delta i våra gemensamma interna uppgifter och aktiviteter. Som ett första steg erbjuds du att bli associerad partner. Om du är intresserad av entreprenörskap och vill engagera dig i U&We:s utveckling som ledande hållbarhetsbyrå finns det på sikt möjlighet att bli delägare.

Vilka är U&We

U&We är en hållbarhetsbyrå som sedan 1995 förenar god lönsamhet med socialt ansvar och miljöhänsyn. Vi vill vara en katalysator och påskyndare av förändringsprocesser som leder till att företag och organisationer genom ett aktivt och strategiskt hållbarhetsarbete gör goda affärer.

Med en bred kompetens inom hållbarhet och spetskompetens inom miljö och klimat siktar vi alltid högt i vårt arbete med hållbarhetsdriven affärsutveckling. Vi motiveras av att se våra samarbetspartners öka sin konkurrenskraft och sina affärsmöjligheter och samtidigt vara med och bidra till ett hållbart samhälle. Många av våra kunder ligger steget före och är förebilder i sin bransch. Vi har idag en bred kundbas inom många branscher som livsmedel, finans och försäkring, industri, bygg och fastigheter, samt inom civilsamhället och den offentliga sektorn.

Vi är ett team på 14 konsulter med kompetens inom bland annat miljö, klimat, biologisk mångfald, cirkulära affärsmodeller, etik, socialt ansvar och affärer. Vi driver bolaget tillsammans, delägare och associerade partners. Den löpande verksamheten leds av vår VD Anna Larsson Corcoran.

Vi vill vara med och rädda planeten. För att kunna göra det behöver vi vara många som gräver där vi står och gör det vi kan utifrån våra specifika förutsättningar och möjligheter. Därför behöver vi växa och blir fler konsulter. Läs gärna mer på www.uandwe.se

Ansök

Du söker enkelt genom att skicka ditt CV och ett kortfattat personligt brev till rekrytering@uandwe.se

Vi vill ha din ansökan senast den 24 januari 2022.

Har du frågor om rekryteringen är du välkommen att kontakta oss på hej@uandwe.se

Välkommen med din ansökan!