Aktuellt Blogg Svenskarnas syn på ...

Vid vårt frukostseminarium i Almedalen i morse presenterade vi en färsk Novus-undersökning om allmänhetens kunskap och attityder till klimatfrågor. Av resultaten kan man se att drygt hälften av alla tillfrågade föredrar att köpa från företag som tar ansvar för att minska klimatpåverkan. Här finns en potential som företag kan lita på och utnyttja i större utsträckning.

Att klimatfrågorna är viktiga framgår av att 40 procent känner oro för att klimatförändringarna kommer att drabba dem själva och deras familjer. Hela två tredjedelar känner till begreppet klimatkompensation. När frågan ställdes vilka företag man känner till som klimatkompenserar och som man kan namnge är det lite sämre ställt. Hela 60 procent kände inte till något företag som klimatkompenserar. Känner man till något företag är det Max Hamburgare som nämndes oftast, mer än företag som till exempel Volvo, SJ, Fortum och HM. Det är glädjande för oss eftersom Max är en av våra kunder.
Vill du läsa mer om vår undersökning, gå till vårt pressmeddelande.

Senaste Inläggen

Your comment has been successfully submited.

Lämna ett svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.