Aktuellt Pressrum Lyckad praktikperiod...

Lagom till att vi gått in i det nya året och vår mest leveranstunga period förstärker U&We sitt team genom rekryteringen av Amanda Möttönen.

Under hösten har Amanda Möttönen varit praktikant på U&We. Hon har arbetat med nätverket Hållbara Restauranger och kunder inom livsmedelssektorn samt textil- och konfektionsindustrin.

”Vi var mycket nöjda med Amandas arbete under praktiken och erbjöd henne att fortsätta på U&We i rollen som hållbarhetskonsult. Vi upplever just nu en stor efterfrågan på våra tjänster inom analys och strategi, och Amanda kommer att förstärka vårt erbjudande inom dessa områden”, säger Anna Larsson Corcoran, VD och delägare i U&We.

Amanda har en examen i Globala studier med inriktning humanekologi och har läst fristående kurser inom CSR och miljöledning. Hon har tidigare arbetat på Systembolaget och med projekt på Röda Korset där hon undersökt textila flöden inom secondhand.

”Det känns jättekul att kliva in i rollen som hållbarhetskonsult på U&We. Jag ser fram emot att tillsammans med mina kollegor bidra till planetnytta genom det arbetet vi gör med våra kunder på en av Sveriges främsta hållbarhetsbyråer”, säger Amanda.​

U&We är en ledande hållbarhetsbyrå med 25 års erfarenhet av hållbarhetsdriven affärsutveckling. Vi kallar oss ”Catalyst for Good Business” och vår ambition är att förena god lönsamhet med socialt ansvar och miljöhänsyn. Med en bred kompetens inom hållbarhet och spetskompetens inom miljö och klimat siktar vi alltid högt i vårt arbete med hållbarhetsdriven affärsutveckling. Vi drivs av att se våra samarbetspartners öka sin konkurrenskraft och sina affärsmöjligheter och samtidigt vara med och bidra till ett hållbart samhälle. Många av våra kunder ligger steget före och blir förebilder för kollegor i sin bransch.

Your comment has been successfully submited.