Aktuellt Pressrum Oscar Segermark Vist...

U&We har rekryterat Oscar Segermark Viström som ny hållbarhetskonsult. Oscar har en kandidatexamen i miljövetenskap och har tidigare arbetat med kundservice, finansiell rådgivning och hållbarhet på Folksam. Oscar stärker U&We inom analys, beräkningar, miljö och klimat.

Under hösten har Oscar praktiserat på U&We och från och med 1 januari förstärker han teamet på U&We som hållbarhetskonsult. Han har nyligen avslutat sin kandidatexamen i miljövetenskap från Södertörn högskola. Oscar har tidigare arbetat inom kundservice, och som finansiell rådgivare och hållbarhetsstrateg på Folksam. Oscar kommer att förstärka U&We inom analys, beräkningar, miljö och klimat.

”Under hösten har Oscar gjort sin praktik på U&We och det känns jättekul att nu få välkomna honom i rollen som hållbarhetskonsult hos oss. Nya krav från EU och ett fortsatt stort intresse från företag att ställa om sina verksamheter i en mer hållbar riktning innebär att vi behöver fortsätta förstärka vårt team för att möta efterfrågan”, säger Anna Larsson Corcoran, VD på U&We

”Jag ser fram emot att vägleda företag och organisationer att utveckla hållbarhetsarbetet inom både miljö och klimat. Det händer mycket på hållbarhetsområdet just nu, det är både spännande och viktigt. Min drivkraft ligger i att arbeta med uppgifter som känns meningsfulla. Att arbeta med hållbar affärsutveckling på U&We ger mig den möjligheten”, säger Oscar Segermark Viström.

Oscar Segermark Viström, U&We, 072-202 29 89, oscar.segermark@uandwe.se

Anna Larsson Corcoran, U&We, 070-279 92 64, anna.larsson@uandwe.se

U&We är en ledande hållbarhetsbyrå med nästan 30 års erfarenhet av hållbarhetsdriven affärsutveckling. Vi kallar oss ”Catalyst for Good Business” och vår ambition är att förena god lönsamhet med socialt ansvar och miljöhänsyn. Med en bred kompetens inom hållbarhet och spetskompetens inom miljö och klimat siktar vi alltid högt i vårt arbete med hållbarhetsdriven affärsutveckling. Vi drivs av att se våra samarbetspartners öka sin konkurrenskraft och sina affärsmöjligheter och samtidigt vara med och bidra till ett hållbart samhälle. Många av våra kunder ligger steget före och blir förebilder för kollegor i sin bransch.

Your comment has been successfully submited.