Aktuellt Pressrum U&We:s klimatmål go...

Hållbarhetsbyrån U&We:s klimatmål har blivit verifierade och godkända av Science Based Target Initiative. U&We ansluter sig därmed till skaran av över 2 000 företag som tar klimatfrågan på allvar och sätter mål i linje med vetenskapens krav på utsläppsminskningar för att begränsa den globala uppvärmningen till 1,5 °C till 2030.

”Det känns jättekul att vi fått våra ambitiösa klimatmål godkända av Science Based Target Initiative. Många av våra kunder har satt eller är på gång att sätta vetenskapliga mål, och vi vill ju såklart inte vara sämre”, säger Anna Larsson Corcoran VD på hållbarhetsbyrån U&We.

Klimatmålen innebär att U&We åtar sig att minska sina direkta och indirekta utsläpp i scope 1 och scope 2 med 46 procent till 2030 jämfört med basåret 2019. U&We åtar sig även att mäta och minska sina utsläpp i scope 3. Åtaganden följer Science Based Target Initiatives riktlinjerna för små- och medelstora företag (SME).

”Som hållbarhetsbyrå inom analys, strategi och uppföljning sker vår största påverkan genom den rådgivning vi ger våra kunder om hur de ska minska sina utsläpp, men det känns otroligt viktigt att vi sätter lika ambitiösa mål som våra kunder”, säger Cecilia Näsman hållbarhetskonsult och partner på U&We.

U&We mäter sedan flera år tillbaka samtliga sina utsläpp i den egna verksamheten (energiförbrukning och bilar) och i värdekedjan (bland annat inköp av varor och tjänster, pendling och tjänsteresor). För verksamhetsåret 2020/2021 uppgick utsläppen till 43 ton CO2e.

Här kan du läsa mer om U&We:s klimat- och hållbarhetsarbete.

Om du vill veta mer om hur din organisation kan gå tillväga för att sätta vetenskapliga mål hittar du mer information här: https://sciencebasedtargets.org/companies-taking-action/

För ytterligare frågor, kontakta:

Cecilia Näsman, U&We, cecilia.nasman@uandwe.se, +46 8 34 65 65

Anna Larsson Corcoran, U&We, anna.larsson@uandwe.se, +46 8 34 65 65

Your comment has been successfully submited.