Jag är i södra England och igår gjorde jag mina vanliga inköp av strumpor och kallingar hos Marks&Spencer i Chichester. M&S är ett märkligt företag. Efter att tidigare varit ett företag med starkt varumärke gick något mycket snett. För bara några år sedan var de på fallrepet. Nu är de på offensiven igen. Och de driver affärerna med CSR. I filmen Beyond the Line, som U&W [you&we] varit med att producera, får man en inblick i vad de gör. Deras satsning heter Plan A, och som man säger ”därför att det finns ingen Plan B”. Deras hemsida är mycket informativ och välgjord och Plan A kan man gå direkt till; inte gömd flera nivåer ner. Där visar de alla sina åtaganden och de engagerar också kunderna att göra åtaganden för att förbättra miljö och hälsa. Ett mycket kreativt sätt att stödja Köpenhamnskonferensen är att låta människor sätta samman en stor virtuell pläd av foton och bilder. Det här är ett företag som har bestämt sig och vågar visa det!
Blogg Rapport från Englan...
Göran Wiklund
Rapport från England
Av:GÖRAN WIKLUND
Your comment has been successfully submited.