Aktuellt Pressrum Håkan Emilsson blir...

Håkan Emilsson har utsetts till vice VD och tar rollen som tillförordnad vd för U&We under tiden som Anna Larsson Corcoran är föräldraledig.

U&We har verkat inom tvärsnittet mellan hållbarhet och affärsutveckling i mer än 25 år. Företaget består idag av 13 konsulter med en stor bredd av kompetenser inom hållbarhet och kunder inom de flesta branscher i Sverige.

U&We:s styrelse har valt att tillsätta en vice vd. Utnämningen till vice vd sammanfaller med att U&Wes ordinarie vd Anna Larsson Corcoran går på föräldraledighet. Håkan Emilsson tar därför över ansvaret för verksamheten från och med 1-mars.

Håkan har varit konsult på U&We sedan 2015 och delägare sedan 2017, efter drygt fem år i bolaget har han en god förståelse av företaget. ”Eftersom vi är en såpass platt organisation så är man delaktig i ledningsarbetet även som konsult. Nu ser jag fram emot att lära mig mer om bolagsstyrning och få ännu mer förståelse för bolagets alla processer”, säger Håkan. Dessutom arbetar även bolagets tidigare vd Ellinor Eke och bolagets styrelseordförande Cecilia Näsman inom bolaget.

Håkan ser fram emot ett år då vi tillsammans hanterar sviterna av Coronapandemin och då vi på U&We lyckas hjälpa befintliga och nya kunder att växla upp hållbarhetsarbetet ytterligare. ”Genom ett omfattande hållbarhetsarbete kan man även som bolag bidra till att minska risken för globala kriser framöver”, säger Håkan.

Håkan har en bakgrund som civilingenjör med inriktning miljö- och vattenteknik från Uppsala Universitet. Han har arbetet på U&We sedan 2015 med större klimatberäkningar, hållbarhetsstrategier, uppföljning och hållbarhetsrapportering.

Håkan Emilsson, U&We, 08-34 65 65, hakan.emilsson@uandwe.se

Cecilia Näsman, U&We, 08-34 65 65, cecilia.nasman@uandwe.se